sâmbătă, 13 iunie 2009

Dan Petrescu: „Nebunul a luat titlul“
„Cînd am spus anul trecut că meritam să luăm titlul şi că sînt blaturi, mi s-a spus că sînt maimuţă şi nebun! Ei, uite că nebunul a luat campionatul!”
Aceasta a fost răbufnirea lui Dan Petrescu ieri, într-un emoţionant interviu acordat EVZ. Fostul internaţional, devenit miercuri autorul celei mai mari surprize din istoria campionatului românesc, după ce a cucerit titlul cu Unirea Urziceni, a developat pentru cititorii EVZ trăirile unor săptămâni dramatice. Dan Petrescu este, de miercuri seară, cel mai bun antrenor român din Liga I, după ce a cucerit în mod miraculos titlul cu Unirea Urziceni.
La 41 de ani, după o excelentă carieră de fotbalist, „Bursucul” îşi confirmă şi calităţile de mare tehnician.
Înainte de a deveni campion cu ialomiţenii, celebrul fundaş dreapta al naţionalei tricolore, alături de care a înregistrat cea mai bună performanţă din istorie (sferturi de finală la Cupa Mondială din SUA), a făcut progrese remarcabile pe banca tehnică a echipelor pe care le-a pregătit.
Din 2003, de când s-a apucat de antrenorat, Petrescu are deja un palmares solid: a promovat Sportul Studenţesc în prima ligă (2003-2004), a lăsat echipa poloneză Wisla Cracovia pe primul loc în clasament înainte de a fi demis, iar cu Unirea Urziceni a ajuns mai întîi în finala Cupei României (2008), iar apoi a luat titlul.
Singurul insucces s-a numit Rapid (2004). Dan a jucat cu Unirea în Cupa UEFA, echipa sa fiind eliminată anul trecut în turul I, de Hamburg. Petrescu a vorbit cu EVZ despre impresionantul succes realizat la Urziceni.
INTERVIU
„Uite că nebunul a câştigat campionatul”
EVZ: Dan, îţi vine să crezi că ai luat titlul cu o echipă ca Unirea Urziceni?
Dan Petrescu: Nu mi-am revenit nici acum, pentru că totul s-a întîmplat foarte repede. Parcă plutesc, e ceva de vis. Nici în cele mai frumoase vise nu mi-aş fi închipuit că voi fi campion cu Unirea Urziceni!
Ai dormit în ultimele zile?
N-am dormit aproape deloc în ultimele zece zile! După ce am învins la Timişoara, presa ne-a făcut campioni. Ne-am bucurat, am petrecut, iar cînd am aflat că Timişoara îşi va lua punctele, ne-a fost extrem de greu. Pentru mine a fost un coşmar. Stăteam nopţile şi făceam numai calcule. Schimbam echipa o dată la o oră! Mă uitam la meciurile Stelei din două în două ore. Bătuseră Craiova... Îmi era frică de Steaua. Nu ştiam cum să ies din tensiune, să uit de ultima etapă. După antrenamente, am jucat o miuţă, să ies din starea de stres. Nu-mi mai găseam locul.
Unirea a avut un parcurs ascendent în prima ligă. Nu pare surprinzător, avînd în vedere oscilaţiile marilor echipe, ca Steaua, Dinamo şi CFR Cluj?
Dumnezeu mi-a dat minte să am cele mai bune idei şi să iau cele mai inspirate decizii. M-a ajutat tata, din Ceruri, că prea mi-au ieşit toate! Anul trecut am ajuns în finala Cupei României, iar acum am luat campionatul. E cel mai important rezultat din cariera mea în fotbal, peste sferturile de finală de la Mondialele din Statele Unite ale Americii şi peste succesele de la Chelsea, realizate ca fotbalist. Titlul cu Unirea Urziceni nu se compară cu nimic, deşi am cîştigat Cupa Angliei cu Chelsea după 20 de ani!
„Anul viitor va fi greu, deoarece vom fi arbitraţi iar de români”
Cariera ta de antrenor se anunţă glorioasă. Ai promovat cu Sportul în Liga I, ai lăsat Wisla Cracovia pe primul loc în Polonia, iar acum ai un titlu de campion.
Asta pentru că am muncit foarte mult, de dimineaţa pînă seara. E de-abia începutul. Ca să ajung sus, trebuie să lucrez non-stop. În toată cariera mea de fotbalist n-am avut decît două luni de pauză! Am avut o dezamăgire cu Wisla Cracovia. Deşi eram pe primul loc, am fost dat afară fiindcă nu eram pe placul conducerii clubului. Cîştigam partidele din campionat cu 1-0 sau 2-0, dar polonezilor nu le-a convenit un lucru: că echipa nu joacă spectaculos. Mă ataşasem de echipă. Le-am promis că, dacă mă lasă în pace, ajungem în grupele Ligii Campionilor. N-au vrut. Au preferat alt antrenor, care a făcut spectacol, dar a dus echipa pe locul opt. Acum eu sînt în Liga Campionilor, iar Wisla - nu. Mă regretă polonezii.
De ce ai ales să antrenezi la Urziceni?
Cînd am venit în ţară, nu mă aşteptam să am oferte. Am primit însă vreo zece telefoane. Nu m-au interesat banii, ci baza sportivă de la Unirea. Ştiam că Bucşaru e un patron serios, dacă a investit atît de mult în baza de pregătire.
Aţi fi avut şanse să luaţi titlul, dacă DNA n-ar fi început valul de arestări în scandalul blaturilor?
Dacă nu ne-ar fi arbitrat străini, n-am fi avut nicio şansă să luăm titlul. Noroc cu arestările făcute de DNA. Cînd am spus anul trecut că meritam să luăm titlul şi că sunt blaturi, mi s-a spus că sunt maimuţă şi nebun! Iată că acum nebunul de Petrescu a luat campionatul! Anul viitor va fi greu, fiindcă vom fi arbitraţi iar de români...
"Nu-mi propusesem să devin antrenor, dar a fost o întîmplare frumoasă. Ştiam că trebuie să rămân în fotbal la finalul carierei de jucător şi că nu-mi place să fiu preşedinte la un club."
-Dan Petrescu, antrenor la Unirea Urziceni, proaspăt campion al României
„În Liga I voi antrena doar Unirea Urziceni”
Cum ai reuşit să faci o echipă de învingători din jucători refuzaţi de granzii campionatului?
N-am fost bătut la cap de patron, cum e cazul altor antrenori. Am fost lăsat să-mi fac treaba. Vorbeam foarte rar cu Bucşaru, nici nu ştia echipa, nu cunoştea jucătorii. Cînd am venit la Unirea, am schimbat toată formaţia, în afară de Epaminonda. Am avut ochiul necesar pentru a aduce jucători. M-a ajutat perioada petrecută ca jucător la Chelsea. Am dorit mult ca Mara să rămînă la Unirea, dar nu s-a putut din punct de vedere financiar.
Ce şanse are Unirea să scoată rezultate bune în Liga Campionilor?
Dacă luăm cîţiva jucători cu experienţă, nu ne vom face de rîs în Liga Campionilor. Putem să trecem şi de faza grupelor, dar ne trebuie şi noroc. Sîntem o echipă care pierde greu acasă, indiferent de numele adversarului. Că e Chelsea sau Barcelona, nu ne vom preda. Am demonstrat-o, deoarece n-am pierdut cu Celtic sau cu Şahtior. La noi, diferenţa o face grupul. În Liga I, o voi antrena doar pe Unirea Urziceni. Nu mă interesează echipa Steaua!
Sursa: EVZ

Niciun comentariu: