joi, 10 aprilie 2008

„Sîntem naşii granzilor“
După ce în acest sezon a bătut Steaua, Poli Timişoara şi Rapid, Bogdan Mara e convins că Unirea Urziceni poate cîştiga şi cu CFR
de Cătălin Popescu şi George Şeitan
- Bogdan, are Unirea forţa necesară să învingă CFR-ul?
- Noi putem cîştiga cu oricine. Pînă acum am învins Steaua, Poli Timişoara, Rapid şi am făcut egal cu Dinamo. De ce nu i-am bate şi pe cei de la Cluj? Presiunea este la ei, pentru că deja au ajuns cu cuţitul la os şi sînt obligaţi să cîştige. Vor veni la victorie, dar să fie siguri că vor avea viaţă grea aici.
- Clujenii au pierdut multe puncte în retur, care crezi că e cauza?
- Pentru mine este o surpriză că Steaua i-a ajuns în clasament. n momentul în care se aflau la 11 puncte în faţa steliştilor, eu i-am crezut campioni. Au echipă puternică, au mulţi jucători care pot decide singuri o partidă, însă anul acesta cred că au avut probleme în defensivă. S-au pierdut multe meciuri din cauza greşelilor din apărare. Cînd primeşti atîtea goluri, nu ai cum să cîştigi.
- Ce părere ai, au fost apăsate "butoanele" în acest sezon?
- Butoane? Nu ştiu ce sînt alea, dar este adevărat că au fost multe greşeli de arbitraj. Asta te face să îţi pui nişte semne de întrebare. Oricum, noi am jucat toate partidele pe teren şi chiar dacă am fost dezavantajaţi, încă ne putem atinge obiectivul.

„La Urziceni nu sînt vedete“
- Care e secretul Unirii Urziceni?

- Nu cred că este nici un secret. Meritul îl are Dan Petrescu pentru că toţi jucătorii care au fost aduşi au venit la recomandarea sa. Dan a creat la Urziceni un grup unit. Cu toţii sîntem prieteni şi asta contează foarte mult la o echipă. Şi mai este un lucru: la Urziceni nu există vedete. Cînd se cîştigă o partidă este meritul tuturor, la fel şi la înfrîngeri.
- Cînd ai venit la Urziceni ai riscat puţin ...
- Am fost convins să vin aici în momentul în care mi s-a explicat proiectul care fusese pus la punct. Am ştiut din prima clipă că aici se vrea performanţă.
„Liga I este în creştere“
- Care este nivelul campionatului românesc?
- În ultimul timp s-au schimbat multe în fotbalul nostru. Sînt sigur că performanţele europene din sezonul 2005-2006, cînd Steaua şi Rapid au făcut furori în UEFA, poate fi egalată şi de alte formaţi româneşti. Liga I este în creştere de la an la an.
- Ce crezi că va face România la Euro?
- Of, e foarte greu de zis. Nici unul dintre adversarii noştri nu este accesibil. Vor conta foarte mult forma de moment a "tricolorilor" şi determinarea cu care vor intra pe gazon. Am avut ghinionul să dăm peste o grupă foarte dificilă, dar ăsta poate fi şi un lucru bun. Dacă trecem de prima fază, putem emite pretenţii.
- Mai speri să ajungi în echipa naţională?
- Mereu mi-am dorit asta. Nu este o obsesie pentru mine, însă mi-ar plăcea să mi se cînte imnul în faţa unui stadion plin. Cu toate că nu mai sînt chiar la începutul carierei, sper să fiu şi eu convocat măcar la un meci amical. Depinde doar de mine să am evoluţii cît mai bune.
„În Spania a fost ceva de vis“
- Ai jucat în Spania, în China, în Rusia. La ce echipă te-ai simţit cel mai bine?
- Cel mai bine a fost în Spania şi cred că este inutil să mai explic de ce. Acolo m-am simţit cu adevărat fotbalist. Senzaţia pe care o ai cînd joci în Primera Division este greu de exprimat în cuvinte. Am jucat într-o companie selectă, cu fotbalişti de zeci de milioane de euro. A fost ceva de vis pentru mine.
- Cum a fost perioada petrecută în China?
- A fost o experienţă interesantă să joc la Tianjin Teda şi m-aş întoarce oricînd acolo. Nivelul campionatului este bunicel, iar lumea este extrem de primitoare şi e înnebunită după fotbal. Aproape la fiecare meci erau 30.000 - 40.000 de spectatori. Am avut evoluţii bune, iar suporterii veneau cu bannere scrise în limba română, mă iubeau. Nici acum nu m-au uitat şi încă mai primesc scrisori de la fanii din China. Aş sfătui pe orice jucător să se ducă în China la
finalul carierei să mai joace acolo un an sau doi. Este adevărat că există o mică problemă cu mîncarea, însă sînt şi restaurante cu specific european.
- Mai speri la un transfer în străinătate?
- Nu mă gîndesc la asta acum, dar cine ştie? Dacă va fi o ofertă bună pentru mine şi pentru club, o voi lua în considerare. Deocamdată, noi avem un proiect aici, la Urziceni, şi aş vrea să joc cu Unirea în Cupa UEFA.
- Care este cel mai fericit moment al carierei?
- Au fost mai multe, dar cel mai bucuros am fost cînd am păşit pentru prima oară pe "Santiago Bernabeu". Îmi aduc aminte că erau 80.000 - 90.000 de spectatori. Nu-mi venea să cred că am ajuns acolo! Tot în Spania am trăit şi cea mai mare dezamăgire din cariera mea, retrogradarea cu Deportivo Alaves.
„Dacă vom ajunge în UEFA, sînt sigur că la Urziceni se vor schimba multe. Echipa se va întări şi sînt sigur că nu vom repeta parcursul CFR-ului de anul trecut“
Bogdan Mara
6 goluri şi două pase de gol a reuşit Mara în acest sezon, fiind al doilea marcator după Onofraş (7 goluri şi două pase de gol)

Niciun comentariu: