miercuri, 4 februarie 2009

Petrescu a pus ochii pe jucãtori din Polonia

Întãriri de la Wisla pentru Urziceni
(de George Şeitan)
Antrenorul Unirii Urziceni, Dan Petrescu, a acordat, sãptãmîna precedentã, un interviu pentru postul de televiziune al clubului polonez Wisla Cracovia, formaţie pe care a pregãtit-o timp de aproape un an în perioada 2005-2006. Prin amabilitatea oficialilor de la Wisla vã putem prezenta, în premierã, ceea ce tehnicianul ialomiţenilor le-a declarat ziariştilor din Polonia, «Bursucul» lãudînd clubul din Urziceni şi afirmînd cã şi-ar dori cîţiva jucãtori din actuala echipã a Wislei. De asemenea, Petrescu a fãcut şi o declaraţie oarecum şocantã, în sensul cã ar putea lucra la Urziceni doar pînã în vara acestui an.
P
entru început, antrenorul Unirii Urziceni şi-a adus aminte de perioada frumoasã petrecutã în postura de tehnician al Wislei Cracovia. Acesta a spus cã una dintre amintirile frumoase este reprezentatã de o victorie în deplasare contra candidatei de atunci la titlu în Polonia. «Poate jocul în care am bãtut pe Legia Varşovia în deplasare, cu scorul de 2-1, a fost cel mai frumos. Pot spune cã fiecare dintre cele 10 luni petrecute la Wisla au fost speciale pentru cã, în opinia mea, clubul din Cracovia este un club mare» a precizat «Bursucul», care i-a lãudat pe suporterii fostei sale echipe. «Fanii sînt incredibili. Noi, în România, nu avem astfel de suporteri» a completat Petrescu. «Am sperat cã voi rãmîne la Wisla mai mult decît cele 10 luni. Poate data viitoare... Dacã voi avea posibilitatea mi-ar plãcea sã lucrez din nou la Cracovia împreunã cu foştii mei colaboratori» a lãmurit subiectul antrenorul Unirii Urziceni.
De asemenea, tehnicianul declarat cel mai bun antrenor în 2008 în România a ţinut sã scoatã în relief şi punctele pozitive ale muncii sale la Unirea. «Sînt de doi ani şi jumãtate la Urziceni şi fac lucruri pe care nu credeam cã le voi face vreodatã. Sîntem un club mic, cu un stadion de numai 7000 de locuri. Pentru noi, faptul cã am jucat finala Cupei României, anul trecut, împotriva lui CFR Cluj şi cã am terminat pe locul al cincilea, la egalitate cu Dinamo şi Rapid, cluburi importante din ţara noastrã, a fost o mare surprizã» a comentat Dan Petrescu. Antrenorul ialomiţenilor şi-a exprimat, însã, regretul cã nu a putut cîştiga titlul de campion de toamnã cu formaţia pe care o antreneazã. «Acum, chiar dacã am terminat turul pe locul al doilea, toatã lumea spune cã Unirea Urziceni merita sã fie pe primul loc dupã 17 etape. Munca mea a fost apreciatã şi am fost declarat antrenorul anului în România, iar echipa a primit distincţia pentru cea mai bunã formaţie a anului 2008. A fost un an incredibil anul trecut» a menţionat «Bursucul», care a fãcut şi cîteva previziuni pentru returul Ligii I. «Va fi foarte greu pentru noi sã o ţinem tot aşa, cu echipe precum Dinamo, Steaua, Timişoara şi CFR Cluj care pot juca în Champions League, au bani şi jucãtori de valoare. Voi încerca sã muncesc încã pe puţin 6 luni la Urziceni şi sã avem aceleaşi rezultate» a explicat tehnicianul, oarecum surprinzãtor, întrucît Dan Petrescu mai are contract cu formaţia finanţatã de Dumitru Bucşaru pînã în vara anului 2010. La final, antrenorul Unirii Urziceni a vorbit şi despre jucãtorii pe care i-ar transfera la echipa ialomiţeanã de la fosta sa formaţie din Polonia, în ordine acesta optînd pentru un atacant, un fundaş şi un mijlocaş. «Pawel Brozek (n. red: atacant) ar putea juca fãrã îndoialã la Unirea şi, desigur, Cleber (n. red: fundaş) ar fi un jucãtor de folos. Chiar şi Piotr Brozek (n. red: mijlocaş) pe care l-am vãzut jucînd în partidele amicale» a conchis tehnicianul Urziceniului, Dan Petrescu.
Mara la CFR Cluj!
Conducerea clubului ialomiţean a decis sã-i rezilieze, sãptãmîna trecutã, contractul mijlocaşului Bogdan Mara, chiar dacã jucãtorul mai avea un angajament valabil pînã în vara anului viitor. «Eu mi-aş fi dorit sã mai rãmîn, dar dacã oamenii au spus cã am un salariu prea mare şi trebuie sã plec, asta e. Acum nu mai putem da timpul înapoi, dar le doresc baftã colegilor şi poate tot acest rãu va fi spre binele meu» a declarat fotbalistul care a pãrãsit cantonamentul Unirii cu ochii în lacrimi. Dupã cum am anunţat, Mara este în vizorul mai multor echipe româneşti, dar şi din strãinãtate. «Este adevãrat cã mã vrea Timişoara, ar fi o provocare sã merg acolo pentru publicul extraordinar şi pentru cã se vrea performanţã, însã în acelaşi timp mai am şi alte oferte. Trebuie sã aleg cu capul, nu cu sufletul» a conchis jucãtorul care a evoluat în 61 de partide pentru Urziceni şi a marcat de 13 ori. În cele din urmã, fotbalistul a ales sã semneze cu campioana CFR Cluj.
Arlauskis, singurul convocat la loturile naţionale
Goalkeeper-ul Unirii, tînãrul de 20 de ani Giedrius Arlauskis, a fost convocat pentru a doua oarã în carierã la selecţionata de seniori a Lituaniei, fiind singurul jucãtor din lotul ialomiţenilor care va participa la meciurile internaţionale în aceastã perioadã. Portarul va participa la un turneu care se va desfãşura zilele acestea în Portugalia, naţionala ţãrii sale urmînd sã întîlneascã reprezentativele similare ale Poloniei (7 februarie) şi Andorrei (11 februarie). Astfel, cel mai bun portar din campionatul intern în turul Ligii I va rata meciurile amicale ale Urziceniului în cantonamentul de la Oliva Nova împotriva echipei secunde a clubului Borusia Dortmund şi CF Alicante.
Onofraş: «Unirea m-a schimbat»
Atacantul Unirii Urziceni, Marius Onofraş, care nu a evoluat încã în partidele amicale din Spania din cauza unei accidentãri, este de pãrere cã testele împotriva granzilor Europei sînt binevenite. «Fiecare meci cu o echipã mare este important. Aşa s-a întîmplat în vara anului trecut cînd am jucat cu Celtic Glasgow, iar acum cu Şahtior Doneţk. Ne-au cãlit aceste meciuri, am vãzut mentalitatea altor jucãtori din campionate mai puternice de la care avem foarte multe de învãţat» a declarat golgheterul din tur al Unirii cu 7 reuşite. Vîrful adus în urmã cu doi ani de la Poli Iaşi se gîndeşte deja la partida din prima etapã a returului, contra lui FC Braşov. «Am jucat şi la Braşov în Cupa UEFA, am vãzut şi am trãit performanţa acolo. O datã cu venirea la Unirea ceva s-a schimbat în cariera mea. Împotriva Braşovului va fi un meci foarte greu, foarte important şi sperãm sã debutãm cu dreptul în 2009 în meciurile oficiale» a conchis Onofraş.
Cu ochii pe moldoveni
Dupã cum am anunţat, între 14 şi 18 februarie, Unirea se va afla în cantonament la Chişinãu, antrenamentele ialomiţenilor urmînd sã se desfãşoare la complexul Şeriff din Tiraspol şi la baza de pregãtire a formaţiei Zimbru. Managerul general al Urziceniului a stabilit deja şi douã partide de verificare, cu Dacia şi Zimbru Chişinãu, ştiut fiind cã Mihai Stoica are relaţii foarte bune în Republica Moldova. În toamna anului trecut, MM a fost special în ţara vecinã pentru a-l urmãri pe fundaşul dreapta al Zimbrului, Igor Andronic, dar a rãmas impresionat şi de atacantul Oleg Andronic. Şeful Unirii a precizat cã şi i-ar dori pe ambii la echipã, însã bugetul clubului nu îi permite sã facã achiziţii în aceastã iarnã.
Petrescu, în topul fundaşilor-marcatori
Antrenorul Unirii, Dan Petrescu, ocupã locul 55 în clasamentul celor mai buni fundaşi-marcatori, potrivit unui top realizat de Federaţia Internaţionalã de Istorie şi Statisticã a Fotbalului. «Bursucul» a disputat la echipele de club 404 meciuri, acesta reuşind sã înscrie 57 de goluri. Pe primul loc în ierarhia celor mai prolifici apãrãtori din lume este olandezul Ronald Koeman, care a reuşit performanţa de a marca nu mai puţin decît 193 de goluri, iar cel mai bine clasat fundaş român este naşul lui Dan Petrescu, Gicã Popescu, care ocupã locul 35 în top cu 64 de goluri.

Niciun comentariu: