vineri, 28 august 2009

Bruno crede că şi Unirea se va bate la titlu
Apărător de «ciocolată» pentru Ligă
Fundaşul central al ialomiţenilor, Bruno Fernandes, este de aproape doi ani în România, după ce a mai evoluat înainte de a îmbrăca tricoul Unirii Urziceni şi pentru Ceahlăul Piatra Neamţ. Adus la echipa campioană la recomandarea directorului sportiv Narcis Răducan, cu care a fost coleg la formaţia moldoveană, Bruno s-a integrat foarte bine în angrenajul gîndit de antrenorul Dan Petrescu. Despre fotbalul românesc în viziunea jucătorului originar din Portugalia, dar care a evoluat de două ori pentru «Naţionala» Guineei Bissau, despre meciul cu Timişoara, dar şi altele în cele ce urmează...
Cum ţi se pare fotbalul din prima ligă de cînd eşti în România?
Cu fiecare an fotbalul românesc creşte mai mult în calitatea jocului. Tot mai multe echipe joacă un fotbal ofensiv cu care să facă faţă în competiţiile europene. Campionatul este din ce în ce mai bun şi cred că şi anul acesta va fi bătaie mare pentru primele locuri în Liga I.
Ce alte campionate urmăreşti în afara celui românesc?
Urmăresc în limita timpului meu liber campionatul spaniol. Dar, după mine, cel mai frumos fotbal este cel din Anglia. Spectatorii, ardoarea cu care formaţiile se bat pentru fiecare minge, pentru fiecare meci şi fiecare punct este ceea ce mă impresionează la aceste două campionate. Acolo fotbalul se respiră altfel. Mi-aş dori ca şi în România să se practice acelaşi gen de fotbal ca în Spania şi Anglia, la nivel înalt. Cred că şi fotbalul românesc este pe drumul cel bun.
Cum s-a văzut meciul cu Timişoara din teren?
Părerea mea este că a fost un meci disputat între două echipe bune care ştiu că trebuie să facă performanţă în acest sezon. Mai ales că în ediţia precedentă ambele echipe am jucat foarte bine şi am avut rezultate. Atît noi, cît şi timişorenii ne-am respectat şi am încercat să cîştigăm partida, iar pînă la urmă rezultatul final a fost echitabil.
Unirea e doar pe locul 7 acum...
Nu se pune problema acum pe ce loc sîntem. Am jucat în primele 4 etape cu echipe care anul trecut au terminat campionatul în primele 7 locuri, iar începutul de sezon a fost foarte greu. Sîntem mulţumiţi cu cele 7 puncte adunate din cele 12 posibile. Poate am fi putut strînge mai multe. Dacă o ţinem tot aşa cred că la finalul sezonului vom fi iar bucuroşi.
Ce te-a surprins în acest start de sezon?
Nu cred că putem să vorbim despre vreo surpriză în momentul de faţă. Primele 4 etape au fost cît se poate de normale. Clasamentul de acum cu Braşovul pe primul loc nu este un top real al Ligii I, mai tîrziu se va vedea dacă formaţiile care sînt acum pe primele locuri în ierarhie vor avea forţa să se menţină acolo sus.
Dan Petrescu vă pregăteşte pentru un nou titlu sau pentru fiecare meci în parte?
Mister ne antrenează pentru fiecare meci şi nu pentru cîştigarea campionatului. La sfîrşitul sezonului noi trebuie să terminăm în primele 5 formaţii ale României. Ăsta este scopul nostru, dar dacă va fi să ne clasăm mai sus în campionat va fi foarte bine pentru noi. După ce cîştigi un titlu, normal că te gîndeşti că ai putea să-l cîştigi din nou, dar ştim că este de două ori mai greu acum. Nu sîntem singuri în acest campionat, şi celelalte echipe vor titlul pe care noi l-am obţinut sezonul trecut.
Care sînt echipele care ţi se par că au forţă să se bată la titlu?
Toate echipele care şi anul trecut s-au bătut pentru cîştigarea campionatului. Vasluiul, Steaua, Dinamo, CFR Cluj, Timişoara, Craiova, şi bineînţeles Unirea Urziceni.
MM Stoica: «Mai vrem un jucător»
Managerul general al campioanei României, Mihai Stoica, este de părere că titlul va fi disputat în acest sezon de aceleaşi formaţii care şi în campionatul precedent s-au duelat pentru cîştigarea primul loc în Liga I. «Sezonul trecut s-au bătut 9 echipe pentru locurile de cupe europene, acum cred că formaţile importante sînt aceleaşi. Dintre ele, oricine poate lua titlul. Se pot întîmpla mari surprize, există un progres din punctul meu de vedere. Noi ne ocupăm de echipă, încercăm să facem ce e mai bine pentru a avea evoluţii la fel de bune ca şi în campionatul trecut» a declarat Mihai Stoica. Şeful clubului din Urziceni a menţionat că la gruparea antrenată de Dan Petrescu ar mai putea sosi încă un jucător înaintea expirării termenului limită, 31 august, pentru perioada de transferuri. «Vrem să mai aducem un jucător, ne trebuie un lot numeros pentru a reuşi să facem faţă pe toate planurile. Am încercat să împrumutăm pe cineva sau să aducem un jucător liber, însă negocierile au eşuat» a conchis MM.
Răducan: «Sîntem pe plus»
Directorul sportiv al Unirii Urziceni, Narcis Răducan, crede că debutul ialomiţenilor în noul sezon al Ligii I este cîte se poate de bun comparativ cu cel din campionatul precedent. «Chiar dacă sîntem pe locul al 7-lea după primele 4 etape cred că poziţia este îmbucurătoare pentru noi. Dacă ne raportăm la sezonul trecut, cînd am reuşit să cîştigăm campionatul, n-am reuşit să obţinem rezultate atît de bune cu Rapid şi Steaua şi am făcut egal pe teren propriu la fel ca şi acum cu Timişoara. Sîntem pe plus cum se spune, dar nu va fi uşor să menţinem acelaşi ritm. Am ieşit destul de bine după aceste 4 derby-uri cu 7 puncte» a explicat managerul sportiv al campioanei.
Memoriu împotriva lui Iancu de la Timişoara
Conducerea clubului ialomiţean a decis să depună un memoriu împotriva patronului echipei FC Timişoara, Marian Iancu, ca urmare a declaraţiilor date de acesta înainte şi după partida contra Unirii Urziceni, petiţia fiind analizată de Comisia de Disciplină a Ligii Profesioniste de Fotbal. Finanţatorul echipei bănăţene l-a atacat pe acţionarul majoritar al campioanei, Dumitru Bucşaru, comparîndu-l pe patronul Unirii cu Cornel Penescu, şeful lui FC Argeş aflat în arest preventiv pentru că ar fi mituit arbitri în sezonul precedent. «Bucşaru e al doilea Penescu şi sper ca totul să iasă curînd la iveală, în cazul în care e ceva. Au blamat arbitrajul tot timpul, iar cînd a fost vorba de adus arbitri străini s-au abţinut. Ce să înţelegem din asta?» au fost cuvintele lui Iancu de la Timişoara. «E patronul meu şi mi se pare normal să-i iau apărarea lui Dumitru Bucşaru cînd este atacat, mai ales că el nu iese niciodată în presă» a reacţionat managerul general al Unirii, Mihai Stoica.
«Pitbull» Pădureţu vrea în Bundesliga
Mijlocaşul ialomiţenilor, Răzvan Pădureţu, a declarat că ţinta sa în carieră este să evolueze în campionatul din Germania, considerînd că tipul de joc din Bundesliga este potrivit pentru stilul său. «Visul meu este să joc în Bundesliga, cred că m-aş potrivi cel mai bine acelui campionat. Se joacă simplu, din prima, fără prea multe floricele, cum îmi place mie» a explicat decarul Unirii Urziceni. Pădureţu a detaliat şi de unde provine porecla de «Pitbull», declarîndu-se un fan al mijlocaşului campioanei Europei, Xavi: «Onofraş, prietenul meu cel mai bun, îmi spune aşa pentru că mor de gît cu adversarii. Mie îmi place mult de Xavi, probabil şi pentru că ţin cu Barcelona».

Niciun comentariu: