luni, 1 martie 2010

Mihai Stoica, managerul Unirii Urziceni
«Am visat să conduc combinatul din Galaţi»
Managerul general al Unirii Urziceni, Mihai Stoica, a dezvăluit, într-un interviu neconvenţional, care sînt obiectivele grupării ialomiţene în acest sezon, motivele pentru care a ales să vină alături de Dan Petrescu în urmă cu doi ani, dar şi faptul că a fost de multe ori la un pas să renunţe la fotbal. 20 de întrebări şi răspunsuri ale unuia dintre cei mai apreciaţi conducători de club din România în cele ce urmează...
-Cît de importantă este perioada de la Steaua şi dacă evoluţiile profesionale se datorează şi acelei etape din carieră?
-Orice etapă din carieră este importantă. Aportul unui conducător de club este direct proporţional cu experienţa acumulată.
-Ce îşi propune Unirea pe plan intern şi mai ales în Europa?
-Pe plan intern, a treia calificare consecutivă în cupele europene, în Europa rezultate superioare celor obţinute de Steaua şi CFR Cluj în sezoanele trecute.
-Ce diferenţă este între o calificare în Liga Campionilor cu Steaua şi una cu Unirea?
-Calificarea cu Unirea Urziceni reprezintă o realizare profesională mai mare. Singurul regrete este lipsa suporterilor.
-Care dintre calificări în Ligă este mai importantă şi cum vă veţi simţi ascultînd din nou imnul Champions League?
-Am două calificări în Liga Campionilor şi mi-aş dori să vină şi a treia. Emoţiile sînt poate mai mari decît acum 3 ani.
-E un dezavantaj pentru Unirea faptul că va juca pe terenul Stelei?
-Categoric că este un dezavantaj pentru că nu jucăm pe stadionul nostru.
-Care ar fi 3 motive pentru care aţi ales să veniţi la Urziceni?
-Discreţia lui Dumitru Bucşaru, dorinţa de a lucra cu Dan Petrescu şi posibilitatea de a rămîne în Bucureşti unde am familia.
-Cînd aţi preluat Unirea, acest pas înapoi a fost o dorinţă de a demonstra calităţile manageriale?
-A fost un pariu cu mine însumi înainte de toate. Nu era greu să reuşesc pentru că am avut şansa să colaborez cu oameni de valoare.
-Cît veţi rezista la Urziceni dacă rezultatele nu vor fi cele dorite?
-Nu mă gîndesc la asta dar sînt pregătit şi pentru zile negre. E aproape imposibil să nu apară doar că vreau să fie cît mai puţine.
-Care a fost cel mai neaşteptat moment în campionatul trecut?
-Victoria de la Timişoara.
-Vă gîndiţi să investiţi şi în tineret?
-Tinerii români valoroşi costă mai mult decît fotbalişti de clasă străini, a se vedea cît a plătit Steaua pe Cristi Tănase sau Dinamo pe Torje.
-Ce reprezintă MM Stoica pentru fotbalul românesc?
-Principalul meu defect e infatuarea, aşa că mai bine tac.
-Sînteţi considerat un manager care are o relaţie foarte strînsă cu jucătorii, a devenit psihicul fotbalistului la fel de important ca forma fizică?
-Există o interdependenţă între starea psihică şi forma fizică. Un jucător care nu are probleme mentale se antrenează mai uşor.
-Declaraţia «mă simt ca un străin în ţara mea» a stîrnit multe reacţii. Vă consideraţi un bun orator?
-N-am învăţat limba română cu profesoara de chimie.
-Care este echipa favorită la cîştigarea campionatului?
-CFR Cluj. Sînt alte 8 echipe, printre care şi Steaua, care pot emite pretenţii.
-Nu credeţi că ar trebui să staţi la tribuna oficială ca în occident?
-Nu, pentru că nu sînt preşedintele clubului. Nu fac spectacol pe bancă, doar trăiesc intens meciurile.
-Unde vă vedeţi peste 2-3 ani, la un alt club mic sau tot la Urziceni?
-Nu mi-am făcut niciodată planuri de viitor. În fotbal soarta şi se poate schimba într-un minut.
-De ce nu încercaţi la un club puternic din Anglia?
-În meseria mea este aproape imposibil să pătrunzi în campionatele puternice, poate doar dacă ai fost mare jucător, gen Mijatovic sau Frank Arnesen. Nu e cazul meu.
-V-aţi gîndit vreodată să renunţaţi la fotbal?
-De multe ori dar, din păcate, nu ştiu să fac altceva şi nu am o situaţie materială care să-mi permită să mă dedic activităţilor casnice.
-Meseria de manager a fost o simplă întîmplare sau aţi visat de mic la ea?
-Am visat să conduc combinatul siderurgic din Galaţi.
-Numai prin muncă se ajunge în vîrf sau e nevoie şi de noroc?
-Respect pentru meserie, pentru oamenii cu care colaborezi, inspiraţie şi şansă.

Şi-au făcut norma şi cu Petrolul
Profitînd de pauza determinată de meciurile «Naţionalei» din campania de calificare pentru Mondialul din Africa de Sud, Unirea Urziceni a disputat o nouă partidă de verificare, sîmbătă, 5 septembrie, contra divizionarei secunde Petrolul Ploieşti. Campionii au învins, cum era de aşteptat, scor 4-0, rezultat stabilit încă din prima repriză, prin golurile marcate de Rusescu (’11-11m), Frunză (’16), T. Bălan (’25) şi Semedo (’34). Antrenorul Dan Petrescu a folosit următoarea formaţie de start: Tudor-E. Nicu, Fernandes, Mehmedovic, Brandan-Paraschiv-Frunză, Pădureţu, Bălan, Semedo-Rusescu, iar după pauză au mai intrat Galamaz, D. Munteanu, Bordeanu, Ricardo, Varga, Marinescu, Bilaşco, Onofraş şi Dănălache. «Am ţinut legătura cu cei de la Urziceni tot timpul şi mi s-a dat de înţeles că mereu va fi un loc liber pentru mine şi asta mi-a dat speranţe» a declarat, la sfîrşitul jocului, mijocaşul Tiberiu Bălan, completat de Dacian Varga: «Domnul preşedinte Şiman mi-a promis că nu o să rămân la Sportul şi eu am avut încredere. Pînă la urmă am ajuns la echipa la care mi-am dorit».
Apostol şi Maftei, titulari contra Franţei
După cum am anunţat încă de săptămîna precedentă, mijlocaşul Unirii Urziceni şi fundaşul Vasile Maftei au fost titulari sîmbătă seară în remiza obţinută de «Naţionala» României, pe Stade de France, împotriva selecţionatei similare a «Cocoşului galic», într-un meci contînd pentru preliminariile Campionatului Mondial din Africa de Sud. Ambii au evoluat pe tot parcursul jocului, iar Apostol, care este suspendat pentru meciul de mîine contra Austriei, a contribuit la golul egalizator al tricolorilor, centrarea sa de pe partea dreaptă fiind deviată în proprie poartă de unul dintre fundaşii adverşi. «Apostol a arătat o tehnică foarte bună şi o excelentă viziune a jocului» au scris jurnaliştii francezi despre micuţul mijlocaş al ialomiţenilor, considerat de specialişti surpriza din garnitura românilor. Altfel, portarul Arlauskis, convocat la «Naţionala» Lituaniei pentru meciul de mîine, 9 septembrie, contra Insulelor Feroe, va fi doar rezervă la jocul din cadrul grupei a 7-a de calificare la Campionatul Mondial, aceeaşi din care face parte şi selecţionata României.
Fără Dănălache, Marinescu, Grigore şi Munteanu în Ligă
Antrenorul Dan Petrescu a finalizat lotul de 21 de jucători cu care ialomiţenii vor aborda meciurile din Liga Campionilor, Unirea Urziceni urmînd să debuteze săptămîna viitoare în Champions League contra formaţiei spaniole FC Sevilla, în deplasare. Astfel, lotul îi cuprinde pe Arlauskis şi Tudor, portari, Galamaz, E. Nicu, Fernandes, Brandan, Bordeanu, Mehmedovic şi Maftei, fundaşi, Todoran, Paraschiv, Varga, Pădureţu, Onofraş, Ricardo, Bălan, Frunză, Apostol, mijlocaşi şi Bilaşco, Rusescu şi Semedo, atacanţi. Din lotul pregătit de «Bursuc», pe lista UEFA nu au apărut portarul Grigore, încă nerefăcut după o accidentare la glezna piciorului stîng, fundaşul Munteanu, mijlocaşul Marinescu şi atacantul Dănălache.
Onofraş le-a prezentat părinţilor trofeul de campion
Atacantul ialomiţenilor, Marius Onofraş, le-a făcut o surpriză părinţilor săi în urmă cu cîteva zile, golgeterul sezonului trecut pentru Unirea Urziceni prezentînd familiei trofeul de campion al României, cîştigat sezonul precedent. De asemenea, «Ono» a realizat o scurtă şedinţă foto alături de sora sa, Romina, sportivă de performanţă la gruparea Pro Volei Botoşani. «Marius este un băiat de nota 10. Am toată admiraţia şi tot respectul pentru el. A muncit mult, a făcut multe sacrificii pînă să ajungă campion. Chiar dacă uneori parcurg distanţe foarte mari să ajung la partidele Urziceniului, îmi face plăcere să fiu alături de fratele meu» a dezvăluit Romina, sora jucătorului adus în iarna anului 2006-2007 la Unirea. Onofraş a arătat familiei, cu această ocazie, şi primul tatuaj, realizat imediat după cîştigarea titlului de campion, un leu pe braţul stîng, simbolul zodiei sale de naştere.
Fratele lui Fernandes, la Alba Iulia
Disputa de sîmbătă, 12 septembrie, cînd Unirea Urziceni va întîlni în cadrul etapei a 6-a a Ligii I pe Unirea Alba Iulia, poate reprezenta o premieră pentru apărătorul ialomiţenilor Bruno Fernandes. Fratele său, Mauro Alexandre, 28 de ani, se află în probe la gruparea din Cetatea Marii Uniri şi are şanse mari să fie reţinut de antrenorul albaiulienilor în lotul pentru acest sezon şi chiar să debuteze în weekend tocmai împotriva campioanei. Portughez de origine, acesta a mai evoluat în ţara natală la FC Barreirense, între 1996 şi 2000 şi în Bulgaria, la FC Vihren Sandanski, pînă în această vară.

Niciun comentariu: